donderdag 25 maart 2010

Je eigen twitter-stem

Steeds meer bedrijven en ondernemers zetten Twitter en andere social media om hun merk te verstevigen of klanten te vinden. Een goed idee, want volgers en fans zijn eerder geneigd om iets van je te kopen.
Maar zorg wel voor een eigen en herkenbare stem als je je op het twitterpad begeeft. Anoniem, corporate gebrabbel werkt niet bij social media. Je eigen stem met een menselijke en persoonlijke toon wel. Tegelijk moet je natuurlijk wel rekening houden met de waarden en het imago van je merk of bedrijf.

Kevin Dugan - director Social media van Empower MediaMarketing - zegt er dit over: “It is critical that brands understand a social voice is different from brand voice. Social voice reinforces the brand voice indirectly. Social voice doesn’t follow communication guidelines or identity standards. That’s because a social voice equates to a person. A brand voice is anonymous while a social voice can be found on Google. They must also have an understanding of the brand and a passion for it.”

Laat dus zien wie je bent en twitter informeel. Alleen dan maak je echt contact met je (potentiële) klanten.

Volgers