woensdag 20 januari 2010

Gelezen: Calimeromarketing

Karen Romme heeft de geniale term Calimeromarketing bedacht en er in 2004 een boek over geschreven. Dat ging over praktische marketing voor kleine ondernemers. De booming social media maakte dat het nu tijd was voor een vervolg - Calimeromarketing 2.0. ‘Een praktisch boek voor ondernemers over marketing in het digitale tijdperk.’ Ik las het in de kerstvakantie en was blij met de pragmatische insteek en heldere uitleg. Vooral ‘Regel 2 - Zorg voor goede ondersteunende marketingmiddelen’ maakte me blij. Dat is namelijk precies wat ik altijd zeg: een goede huisstijl vormt de basis. ‘Een eenduidig beeld roept herkenning op, herkenning wekt vertrouwen en vertrouwen verkoopt’, schrijft Karen. Ze geeft tips voor het optimale visitekaartje als uitgelezen kans om je te onderscheiden. Denkt net al ik lekker praktisch over fotografie en drukwerk (doe het goed, maar zorg dat de kosten binnen de perken blijven) en neemt de mogelijkheden van het web 2.0 en je eigen website bijzonder serieus als marketinggereedschap.
Lezen dus dat boek als je nog wat aan het zoeken bent naar een voor jou passende manier om je bedrijf on- en offline te laten floreren:
Calimeromarketing 2.0
Calimeromarketing 2.0
Karen Romme

Volgers